קורס בסיסי בטיפול משפחתי

הקורס יחשוף את המשתתפים לעולם הטיפול המשפחתי ויכיר בפניהם את התיאוריות המרכזיות והנחות היסוד של החשיבה המערכתית, הזרמים המרכזיים בתחום ואת דרכי הטיפול שהתפתחו בהתאם לתיאוריות השונות.

הגישות אותן נלמד יהיו: הגישה המבנית המזוהה עם סלבדור מינושין, המתייחסת אל המשפחה כמערכת המושפעת ע"י החברים בה ומשפיעה עליהם. יילמדו טכניקות טיפוליות שנבנו עפ"י גישה זו. הגישה האסטרטגית עפ"י MRI השמה דגש על הבנת דפוסים המשמרים את הבעיה ודרכים ליצירת שינוי. הגישה ההתנסותית עפ"י וירג'יניה סאטיר, השמה דגש על תקשורת ותקווה.

כמו כן ילמדו בשלב זה נושאים הקשורים למעגל חיי המשפחה כמו: בניית זהות זוגית, בניית משפחה וגידול ילדים, גיל ההתבגרות ועזיבת הילד הבוגר את המשפחה, גירושין וחיים במשפחות מורכבות ועוד. בתחום זה נתייחס לקשיים האופייניים לשלבים השונים ודרכי עבודה בהתמודדות הטיפולית עימם.

הטיפול הסיסטמי של קבוצת מילנו השם דגש על מעגליות וטקסים. התיאוריה הבינדורית של מורי בואן ודרך השימוש בג'ינוגרם. הטיפול הממוקד בפתרון וטעימות מהגישה הנרטיבית. כמו כן קורס זה יכלול 10 שעות בנושא אתיקה מקצועית בטיפול משפחתי.

במהלך שני שלבי הקורס תהיה התייחסות לרעיונות התיאורטיים של הגישות השונות לטיפול משפחתי, נלמד ומתרגל דרכי עבודה הייחודיים לכל אחת מהגישות ויודגמו קטעים טיפוליים באמצעות קטעים מצולמים של גדולי המטפלים המשפחתיים.

מבנה הקורס:  25 מפגשים בני 4 שעות כ"א, סה"כ 125 שעות אקדמיות. (100 שעות מלאות).

מחיר הקורס: 7,400₪ כולל מע״מ – עבור שני שלבי הקורס.
ניתן ללמוד כל אחד מהנושאים מטה בקורס נפרד, 28 שעות אקדמאיות, בעלות של 1250 ש"ח.

תכנית הקורס מכסה חלק מהדרישות התיאורטיות להסמכת מטפל משפחתי וזוגי של האגודה לטיפול משפחתי בסעיפים הבאים:

  • מודלים תיאורטיים בנושאי המשפחה והנישואין.
  • שיטות התערבות בטיפול משפחתי.
  • מיומנויות וטכניקות בטיפול משפחתי.
  • מעגל חיי המשפחה והנישואין כולל מעברים ומשברים.
  • אתיקה מקצועית בטיפול משפחתי.
צרו עימנו קשר

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.
גישור ולימודים: 054-2428088, גישור ותיאום הורי 054-4956773, לימודים והדרכה: 054-4768892
דוא"ל: [email protected]
או באמצעות מילוי הטופס הבא:

    שדות חובה למילוי: *