לימודי טיפול משפחתי וזוגי

Beinenu 031תכניות הלימודים במרכז "בינינו" משלבות ידע תיאורטי בתחומים השונים של הטיפול המשפחתי, הזוגי, המיני והנרטיבי יחד עם ניסיון קליני רחב ועשיר.

ההוראה במרכז "בינינו" מעודדת את המתמחים להיות מודעים להתפתחותם כבני אדם וכמטפלים.

אנו מעודדים את המתמחים לרכוש ידע תיאורטי יחד עם כלים ודרכי עבודה טיפוליים.

לחצו כאן לצפייה במגוון הקורסים, פרטים אודותיהם ושכר הלימוד

דרכי העבודה מתעדכנות מעת לעת ומותאמות לשינויים בתחומים הטיפוליים השונים כמו גם לייחודיות של המתמחה והקבוצה הלומדת.

תכנית הלימודים כוללת דרכי הוראה מגוונות: הרצאות תיאורטיות, קריאת מאמרים מקצועיים ודיונים עליהם, סימולציות ותרגולים של דרכי עבודה הייחודיות לאסכולות טיפוליות שונות, פיתוח מיומנויות עבודה המתרגמות את הרעיונות התיאורטיים הנלמדים, צפייה מודרכת בדוגמאות מצולמות של גדולי המטפלים בארץ ובעולם, יישום מעשי בטיפול במסגרת פרקטיקום בו ניתנת הדרכה חיה ועוד. כל זאת תוך עבודה על פיתוח המטפל כאיש מקצוע.

תכנית הלימודים כוללת גם יישום מעשי בו מתאפשר למתמחה להתמחות בטיפול משפחתי וזוגי ולקבל הדרכות מסוגים שונים בהתאם לנדרש ע"י האגודה לטיפול משפחתי ותוך התאמה לצרכי המתמחה.

הקורסים וקבוצות ההדרכה במרכז "בינינו" מתקיימים בקבוצות קטנות המאפשרות מקסום דרכי ההוראה ומתן אפשרות תרגול לכל משתתף.

מרכז "בינינו" הינו המרכז היחיד בו מתנהלת קליניקת מתמחים המאפשרת למתמחים להתחיל להתנסות בטיפול משפחתי וזוגי תוך קבלת הדרכה פרטנית, קבוצתית וחיה.

במהלך שנת הלימודים נפתחים קורסים רבים ומאפשרים ללומדים לסיים את הדרישות התיאורטיות של ההסמכה בקצב מהיר יחסית למקומות הלימוד האחרים.

צוות ההוראה מורכב ממדריכים מוסמכים בטיפול משפחתי וזוגי שהוסמכו ע"י האגודה לטיפול משפחתי. כל המורים בצוות ההוראה הינם מטפלים מנוסים שצברו ידע רב הן בטיפול והן בהוראה והדרכה במשך שנים רבות באוניברסיטאות בישראל ובמכונים שונים לטיפול משפחתי.

תכנית הלימודים מוכרת ע"י האגודה הישראלית לטיפול במשפחה למטרת הסמכה כמטפלים ומדריכים בטיפול משפחתי וכמטפלים מיניים מטעם האגודה לטיפול מיני.

תכנית הלימודים התיאורטיים כוללת את הקורסים הבאים:

תכנית הלימודים המעשית כוללת:

מה אומרים על תוכנית ההכשרה וההדרכה שלנו לטיפול זוגי ומשפחתי?

רונית ורחל היקרות! 

בסיומו של הפרקטיקום בהדרכה חיה, שהיה עבורי למידה מרתקת, אני מלאת הערכה לידע והניסיון שלכן, למקצועיות, הרצינות והגישה האנושית והחמה.

נחשפתי לגישות המועדפות עליכן, לטכניקות, לאומנות הטיפול ולייחודיות של כל אחת מכן.

מרגישה שהפרקטיקום העשיר את ידיעותיי, עורר בי שאלות ישנות וחדשות, דיוק של העשייה וטכניקות נוספות ל"ארגז כלים" שלי.

תודה על הכל

ג.ק.


בין החודשים אוקטובר 2022 לפברואר 2023 השתתפתי בפרקטיקום מאחורי מראה במרכז בינינו כחלק מתהליך ההסמכה כמטפלת משפחתי וזוגית.

התוכנית, בהנחיית רחל פוגל ורונית אסיה הייתה חוויות למידה משמעותית שאפשרה לי לקבל פידבק מיידי ומקיף על התהליך הטיפולי. רחל ורונית ידעו להדגיש את היכולות והחוזקות וכן להציע נקודות מבט, זוויות הסתכלות ובחינת אפשרויות להמשך הטיפול. כל זאת בשיח פתוח ומשותף שאפשר לי לקחת חלק בגיבוש אסטרטגיה טיפולית ויישומה.

המומחיות של כל אחת מהן בתחומה, אפשרה לי להעמיק את הידע ולבצע אינטגרציה בין סגנונות טיפול שונים. רחל כמעיין שופע של הטיפול בגישה הנרטיבית וסגנון היורד לעומקו של כל רגש, ורונית ביכולת הניתוח וההבנה האדירה שלה בסיטואציות מורכבות ביחסים בין אישיים.

האווירה הביתית, המשפחתית והנעימה אפשרה לחוויה של טיפול מאחורי מראה להרגיש כסיעור מוחות מקצועי ולהפיג את המתח שעלול להתלוות להדרכה חיה.

תודה למרכז בינינו על תקופה מלמדת וחוויה בלתי נשכחת.

רות גנות, עו"ס MSW, בשלבי סיום של ההסמכה כמטפלת זוגית ומשפחתית


את תהליך הכשרתי בטיפול זוגי ומשפחתי עברתי במרכז "בינינו" אשר ליווה אותי לכל אורך ההסמכה הארוכה.

חלק הלימוד התיאורטי היה מעניין ביותר ומעשיר בשיתוף מרצים שונים מומחים בתחומם. תהליך הטיפול בזוגות ומשפחות לווה בהדרכה צמודה ומצמיחה פרטנית וקבוצתית בין היתר ע"י גב' רונית אסיה ורחל פוגל אשר תרמו בנדיבות מהידע הרב שברשותן.

שעות המראה "סופרויז'ן" מהם חוששים מתמחים רבים עברו בצורה נעימה ומלמדת תוך קבלת ליווי והדרכה צמודים ומותאמים באופן אישי באוירה נעימה ומאפשרת.

מרכז בינינו הוא בית עבורי והפך את חווית הלימוד הארוכה למרתקת, נעימה ומפתחת.

לאחר לימודיי השתלבתי בעבודה במרכז בטיפול בזוגות ובמשפחות וכך התאפשר לי ליישם את מיומנויות הטיפול השונות אותן רכשתי.

כיום אני מטפלת בזוגות ובמשפחות ובזכות הלימודים במרכז הגשמתי חלום.

אני ממליצה בחום להגיע, להתרשם וללמוד!

רותם לבא בן קיקי עו"ס MSW ומטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית


סיימתי את לימודי בטיפול זוגי ומשפחתי במרכז ביננו. הלימודים התקיימו באוירה נעימה ותומכת. במהלך הקורסים השונים בביננו נחשפתי למגוון רב של מרצים ומורים בכל תחום וכן לשיטות טיפול שונות. למדתי המון מהמנחות בעלות הנסיון הרב בטיפול זוגי ומשפחתי. אני מודה מאד לרונית ולרחל על תקופת הלמידה המשמעותית ועל היחס החם והתומך לו זכיתי לאורך כל הדרך.

סיגל לביא, יועצת חינוכית ומטפלת משפחתית מוסמכת


שמי גלית פלדמן ואני מטפלת ומדריכה זוגית ומשפחתית מוסמכת, בעלת קליניקה פרטית ותיקה ומשגשגת ברמת חן, פעילה מזה 9 שנים בוועדת ההשתלמויות של האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי. במרכז בינינו עשיתי את ההכשרה המעשית, צברתי שעות טיפול, הדרכה והדרכה חיה (מאחורי מראה). המרכז היה לי כבית, ביליתי בו שנים אחדות, חוויתי שם את הצמיחה המקצועית הכי משמעותית שלי. רונית דאגה לתנאים הטובים ביותר ולהדרכה מקצועית ברמה גבוהה ללא פשרות. עברתי שם תהליכי הדרכה מעמיקים ומפתחים וההכשרה הייתה מותאמת בדיוק לצרכי. השנים בבינינו חרוטות על שביל ההתפתחות המקצועית והאישית שלי והכלים שרכשתי שם הולכים איתי עד עצם היום הזה.

גלית פלדמן, קרימינולוגית קלינית, מטפלת ומדריכה זוגית ומשפחתית


תודה לכן רונית ורחל על חווית למידה מעשירה, באווירה אינטימית, נעימה ומאפשרת. שמחתי שליוויתן אותי בשלב משמעותי בדרך להסמכה.

קרן עבודי, עו"ס MSW, מטפלת זוגית ומשפחתית


הגעתי למכון בינינו בכדי להשלים את שעות המראה שהיו חסרות לי בשביל ההסמכה בטיפול זוגי ומשפחתי.

החוויה שלי  היתה מאוד מעשירה, מלמדת ונעימה.

קבוצת המראה היתה קטנה, אינטימית ומכילה שאיפשרה למידה משמעותית.

ההנחיה על ידי  שתי המטפלות והמדריכות המנוסות רחל פוגל ורונית אסיה היתה מקצועית מאוד ומלמדת ממקום שגם מאפשר עצמאות בטיפול וגם הכוונה וסיוע בעת הצורך

ממליצה בחום ללמוד ולהעשיר את הידע במכון.

דנה ספיר בויום, MSW מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי

צרו עימנו קשר

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.
גישור ולימודים: 054-2428088, גישור ותיאום הורי 054-4956773, לימודים והדרכה: 054-4768892
דוא"ל: [email protected]
או באמצעות מילוי הטופס הבא:

    שדות חובה למילוי: *